Карти и билети за проверка :) моля :)

Неделя е, рожденият ден на Тората е, Израел спи, аз чета онлайн. Примерно колко е възмутително да се въвежда ред (не е единственото място, където темата се разисква).

За незапознатите – деца до 7 години трябва да имат карта за градски транспорт, иначе се плаща билет. Картата е безплатна, само трябва да си занесеш детето и акт за раждане.

Аз като един изявен гратисчия, но и като опитна леля, много се забавлявам с коментарите. Стига се до изказвания, че тази МЯРКА щяла да намали раждаемостта :)))))))))

Иначе има и други – било глупост, подигравка, било поредното нещо, което трябвало да преглъщаме, печелело се от децата така, в знак на неодобрение щели да карат на глоби, да правят шествия или всички да си направят карти, за да вкарат градския транспорт в прерадзход…

Много ясно, че ще има дълги опашки в началото на октомври, много ясно, че ще мине :) Както е ясно, че ще има и недоволни.

Ето как аз виждам нещата:

Плюсовете:

  • Някой и друг лев повече в посока нови автобуси примерно – някои родители могат да си го позволят, които не могат, много бързо ще се ориентират и ще си направят карти
  • Застраховка – из коментарите най-много се смеят, че картата ще важи като застраховка в случай на инцидент, нямало да има резултат, глупости, аз съм внучка на застрахователен деятел, разбира се, че е валидна застраховка и има как да работи в твоя полза (случвало се е)
  • Чужд човек малко по-трудно ще ти замъкне детето нанякъде (или бебето примерно)
  • Малолетните джебчийчета ще трябва да плащат билети (аз знам най-добре защо това е плюс)
  • Евентуално може да се поразреди тълпата в автобуса – звучи много зло от моя страна, но дори аз съм се качвала за 1-2 спирки с бебе, просто щото тролеят тъкмо е на спирката или щото Божидар обезателно иска да се качи на трамвай. Да, ама и мен са ме газили хората в автобуса, щото на средната врата се качила баба с количка с бебе и цял кош покупки. Убедена съм, че автобус не винаги е нужен и че хората трябва да виждат ползването му като услуга, а не като удобство.
  • Когато родителят така и така е на гишето за карти, може да направи абонаментна карта и за себе си. Ясно ми е колко са заети и как картата наистина спестява средства, стига да имат време да си я издадат.
  • Да не се излагаме, плюс е и че 8 годишните ще спрат да минават за 6 годишни – абсолютно на всеки се е случвало поне веднъж. Дали защото билетът за зоопарка е скъп, дали щото е останало само едно място във влака и трябва да послъжем малко, за да ни вземат… абсолютно всеки е правил тоя номер. Точно както ако някъде има свободен вход за ученици и ме пуснат без билет, не казвам копче :)
  • Отваря се една прекрасна ниша – транспорт за деца – току виж някой се сети да пусне маршрутки с колани или детски столчета, да видите как ще има кой да плаща за екстрата. Важното е някой пръв да подчертае, че децата не са багаж, а пътници.
  • Чисто статистически е правилно да има карти или поне билети за деца – как се очаква от фирмата за транспорт да изчислят дали им трябват повече седалки за майки или повече рампи за колички или даже повече автобуси, когато те нямат никакъв начин да преброят дечурлигата и майките с бебета? Когато е c карти, а не c билети, могат да се определят и по-натоварените часове.
  • И изобщо – така трябва – както е във влака, както е в самолета. Това да не ти е ръчна чанта, човече е, трябват си права, трябват си и задължения.

Минусите:

  • Няма достатъчно бюра за издаване на карти. Някои хора ще трябва да вървят/пътуват, за да стигнат до тях. И почти всички ще се редят на опашка.
  • Хората, които само посещават града, а не живеят там, ще има да плащат билети, има какво да се направи в тази посока, ама да видим
  • Работещите родители ще са доста затруднени с работното време на бюрата, НО картите са годишни, може и да се справят

Единственото хубаво от целия тоя спам онлайн, от цялото ръмжене и мрънкане, е, че поне софийските родители ще чуят навреме и ще извадят тия прословути карти преди 1 януари и няма да се редят на опашки, с което избиват 2 от 3те минуса. Разбира се, не отричам, че пловдивчани падат жертва на нововъведението, ама все някой трябваше да е, нали :) И Лидл там беше пръв :)

 

 

 

2 коментара on “Карти и билети за проверка :) моля :)”

  1. Yana каза:

    Май на пловдивчани им идват в повече „първите“ неща…

    Аз лично съм по-скоро „ЗА“ идеята… за изпълнението… не съм много сигурна, мъгляво ми е…

    И да, ползвам градски транспорт с децата си… При това доста активно. Когато жгивеехме в София също го ползвах….
    Да не кажа, че направо си го предпочитам, пред това да се влача с колата из града…

  2. Svetlina каза:

    Ми да ти кажа… и изпълнението не е толкова зле. Имало е отделно гише за мамите и татковците, а имат и време до 1 ноември, чак тогава почват да ги глобяват.
    Друг е въпросът, че тия работи не се знаят и хората изпадат в паника онлайн :) Няма скоро да се научим на маркетинг :)


Твоят коментар

