11 месеца, 3 седмици и 6 дни

… остават до рождения ми ден.

Който при всички положения ще е по-добър.

Цяла седмица прескачам от едната крайност в другата. Ту се въодушевявах да ходя до шоколадовия магазин в съседния град, ту се криех под юргана, ту избирах рецепти за торта, ту се молех на Лиор да ходи при майка си (което си беше съвсем обосновано, трябваше да й правят процедура в болница).

Той верно отиде при нея, аз депресивно-подивяло си купих чипс, портокалови корички с шоколад, разни кремове и мазила и абе… всякакви излишни глупости :) Мъж ми се върна един ден по-рано, свари ме в малка кочинка, бях отказала да помръдна от дивана. Донесе ми подарък от свекървата – възглавница за масаж. Нито подаръкът ми хареса, нито фактът, че той е платил половината, нито пък че го получавам ден предварително. От него имам и един принтер, пак предварително. Другото ми е каквото аз си избрах, ама го държа далече от мене, нали друго нямаше да има на датата.

Като никога не изпаднах в предпразнична еуфория, организиталески тръс и мускулна треска баш на празника. Общо взето нищо не бях организирала. Сутринта отворих гардероба и… облякох което ми се мерна пред погледа. И то нито беше жълто, нито ми беше любимо, даже празнично не беше. Добре поне че сестра ми и маминка се обадиха, да живна малко. Пратили ми и картичка с такива хубави пожелания :)

После се почна фейсбук. За пръв път имам рожден ден там. Чувствата ми са малко смесени, но общо взето плюсовете надделяват. Много хора, на които държа, нямаше да се сетят за празника ми, не щото не ме обичат, ами щото… абе, никой не ми е длъжен да ми помни датата. Хубаво беше да видя, че не са подминали notification-a, ами са намерили време да кажат някое честито. Разбира се, имаше и постарали се :)

Получих видео с чорапи, видео с котка и лазер, жълта торта, доста цветя, а Искренчо беше помъкнал и котката :) Хубаво е да ти пожелават толкова много работи, много е хубаво. А аз тази година съм оставила много място за пожелания. Имам нужда и от здраве, и от късмет, и от любов, и от разбирателство, и от усмивки, и от приятели, и от успех в работата… също така от една-две печалби от лотарията :) И от много наздравици :)

Хубаво беше :) Има-няма 40 пожелания, постарах се на всяко да отговоря, което вероятно е плюсът на фейсбук и скайп в сравнение с пощенските картички. Весело – всеки ме наричаше както си иска, Светлинка, Светлинче, Светле, Жълтурче… на когото каквото му е на сърце. Пък аз нали така си чета, веднага си представям как човекът наистина го произнася и ми става едно мило :) Твъдре мило.

Около обяд вече ми беше крайно криво. Щото едно е да си четеш пожеланията, друго е да ти наливат ром в чашата. Хората ме питаха как се чувствам, аз си оправдахвах физиономията с напълно фалшивото „i feel like a dinosaur“.
Ако съм знаела тогава вица за женските динозаври… които се казвали Еламигозаври :)

Получих торта. Изядоха ми я.

Гадна израелска торта. Бутер блат, бишкоти и някакви вафлени профитероли. Отгоре сметана с подсладител. Ясно ми е, че е от най-добрата пекарна, известна със здравословната храна, ясно ми е, че струва минимум 80лв, ама се радвам, че я изядоха. Моите курабийки бяха по-хубави :)

Щото НЕ НАМЕРИХ бонбони. Готово курабийки с парченца  шоколад. Наръсих ги с есенция (ром, разбира се) и готварско какао и ги набутах в микровълновата. Ходи после обяснявай, че не си ги пекла току що и че не, няма да отвориш и втората кутия :)

Така де, не всичко беше трагично. Освен това ми се обади и Надя :))))

След смяната на Лиор ходихме на български ресторант. На централната улица с ресторанти. Искам да ви кажа, че за втори път им бяхме единствените клиенти и вече не вярвам, че на обяд е пълно с хора. Освен това за 130лв очаквам много повече от пилешка супа с КОПЪР, кашкавал пане и чаша вино. Нито можах да празнувам, нито пък да се напия. Изядох си кашкавала и се прибрахме.

От всички неща, които не се правят на рожден ден, си избрах да пусна пералнята и да чета книга за таласъми. Чух се с мама и тати, чак от Филипините ми се обадиха даже. Не мама и тати, де :) Само дето си десет минути весел на телефона, после десет минути се мръщиш в опити да не пуснеш сълза. Щото си свикнал ако не си с тях на празника, поне картичка да получиш.

Ако трябва да сме коректни, аз плача на картичката и в България като съм. Няма нищо по-мило от почерка на мама (с червен химикал) и подпис „мама и тати“.

Лиор спаси положението – подари ми ПИСТОЛЕТ :))))) Откога искам hot glue gun!!!!

Порадвах му се, порадвах му се и легнах и заспах. Обаче четвъртък ми дойде твърде много. Хората, които ми бяха пожелавали разни работи предния ден, сега ме питаха какви подаръци съм получила и как съм празнувала.

Вдигнах скандал на Лиор. След като се обвинихме в най-различни работи, обсъдихме кой кога изхвърля боклука, кой колко харчи, колко говори по телефона и в коя посока спи, се разбрахме, че има нещо гнило в Дания. Демек в мен.

Следващия един час ревах като заклана. Щото най-накрая си признах, че това ми е най-ужасният рожден ден. Направо си беше антирожден ден. Не че съм очаквала много, ама на, пак недоволна. Исках да ме беше изненадал с цветя, исках да бяхме отишли в по-хубав ресторант и после на някое весело място с много алкохол. Исках и да съм си вкъщи. И хубава торта исках. Ама кой да си каже предварително, нали бях заета да се преструвам, че нямам рожден ден.

На другата сутрин ме пита какви цветя обичам, аз казах, че обичам да миришат. Ама това в просъница, докато се събудя вече беше на вратата. Отива на фризьор и до магазина. Добре, вземи яйца.

Докато се освестя и се беше прибрал вече. С една грамадна саксия БЕЛИ ЗЮМБЮЛИ ГИГАНТ. Каза че питал кои миришат най-хубаво :))))))))) Докато им се радвах, той измъкна следващия подарък. За всеки случай ми взел и букет :)))))))) Слънчогледи и рози :))))))

И яйца ми донесе, де. Върна ми се и настроението. Тъй че нямаше мърдане – готвих :))))

Риба морски език (която изглежда много гнусно на снимките, добре че аз направо филе взех). Панирах я на хапки с някаква специална смес – води се галета с чесън :)  Изобретих и една „свежа салата“ –   червено зеле, ябълки и лимонов зехтин. Получи се изключително добре, ще има да повтарям.

Събрах сили и направих и торта :) С два дни закъснение, ама пак си е празник :))))

Аз отдавна й бях хвърлила око и ето, струваше си чакането :) За името може да се спори – била се казвала Баска торта, но според има и много по-подходящи имена – Торта без миксер, Торта с 6 яйца, Жълта торта, Торта за двама… Крем-пита обаче май най й отива.

А моята не е твърде жълта, щото като кажеш на Лиор да сложи фурната на 180, той я пуска на 240 :DDDD

Може и да ви се вижда лесно да изпечете торта от маслено тесто с млечен крем по средата, ама не е. Отиде над два часа! За сметка на това е много вкусна :) Смятам да я пробвам в още два варианта – със сладко с цели плодове вместо крем и също така на кошнички :) Което е правилното име на мъфините, пък!

Останаха ми цели пет белтъка, тъй че вечерята се реши лесно. Направих две фритати с гъби и картофки :)

Когато къщата почна да мирише на ванилия, вече си бях възвърнала нормалната форма и състояние (топка в полутвърдо такова). И вече не беше трудно да реша какво да правя с/на рождения си ден.

Строих си мъжа и гледахме „Грозна като смъртта“.

Пък нека утре да ме питат какво съм получила за рождения ден!  :)

10 Коментари on “11 месеца, 3 седмици и 6 дни”

  1. viki каза:

    :) :) :) kaka :) :) :)

  2. Svetlina каза:

    На гюрлюците се радваш, нали :))))))))

  3. helen каза:

    моят беше много по-лош :)

  4. Svetlina каза:

    Ти пък :) Даже аз ти честитих :)

  5. justjulia каза:

    Ей, стопли ми душата тоз Лиор със зюмбюлите :)

    И честит рожден ден на патерица, жива и здрава да си :)

  6. Svetlina каза:

    Нали :)))) Зюмбюлите са право в десятката :)))

    Той ме пита как се казват и аз десет пъти казах зюмбюл. Докато се сетя, че говоря на грешния език… :) Иначе на английски е като на руски, аз затова ги знам.

  7. Svetlina каза:

    Благодаря за честитката :)

    Сега отивам да търся картичка за сестра ми – това Мишовците, Минките и Викториите само ми развалят празника. Цял живот хората ми отказват поканите за рожден ден, щото моля ти се били канени и на имен ден :)

  8. Deneb_50 каза:

    Така и не разбрах кога точно е РД,но явно е минал.Т.к.явно е вече минал -да си жива,здрава,късмет и успехи в страната на най хитрите хора

  9. Svetlina каза:

    Е, че как :) Мама е на Октомврийската революция (стар стил), аз и Лев Троцки сме на Октомврийската революция (нов стил). Демек День согласия и примирения :-DDD

    Още известни събития:

    1940 – In Tacoma, Washington, the original Tacoma Narrows Bridge collapses in a windstorm, a mere four months after the bridge’s completion.
    1941 – World War II: Soviet hospital ship Armenia is sunk by German planes while evacuating refugees and wounded military and staff of several Crimean hospitals. It is estimated that over 5,000 people died in the sinking.
    1944 – A passenger train derails in Aguadilla, Puerto Rico from excessive speed when descending a hill. 16 people are killed and 50 are injured.
    1944 – Soviet spy Richard Sorge, a half-Russian, half-German World War I veteran, is hanged by his Japanese captors along with 34 of his ring.
    1944 – Franklin D. Roosevelt elected for a record fourth term as President of the United States of America.
    1956 – Suez Crisis: The United Nations General Assembly adopts a resolution calling for the United Kingdom, France and Israel to immediately withdraw their troops from Egypt.
    1957 – Cold War: The Gaither Report calls for more American missiles and fallout shelters.
    1963 – Wunder von Lengede: In Germany, eleven miners are rescued from a collapsed mine after 14 days.
    1967 – Carl B. Stokes is elected as Mayor of Cleveland, Ohio, becoming the first African American mayor of a major American city.
    1967 – US President Lyndon B. Johnson signs the Public Broadcasting Act of 1967, establishing the Corporation for Public Broadcasting.
    1973 – The U.S. Congress overrides President Richard M. Nixon’s veto of the War Powers Resolution, which limits presidential power to wage war without congressional approval.
    1975 – In Bangladesh, a joint force of people and soldiers takes part in an uprising led by Col. Abu Taher that ousts and kills Brig. Khaled Mosharraf, freeing the then house-arrested army chief and future president Maj-Gen. Ziaur Rahman. The day is occasionally observed as the National Revolution and Solidarity Day.
    1983 – 1983 United States Senate bombing: a bomb explodes inside the United States Capitol. No people are harmed, but an estimated $250,000 in damage is caused.
    1987 – In Tunisia, president Habib Bourguiba is overthrown and replaced by Prime Minister Zine El Abidine Ben Ali.
    1989 – Douglas Wilder wins the governor’s seat in Virginia, becoming the first elected African American governor in the United States.
    1989 – David Dinkins becomes the first African American to be elected mayor of New York City.
    1989 – East German Prime Minister Willi Stoph, along with his entire cabinet, is forced to resign after huge anti-government protests.
    1990 – Mary Robinson becomes the first woman to be elected President of the Republic of Ireland.
    1991 – Magic Johnson announces that he is infected with HIV and retires from the NBA.
    1994 – WXYC, the student radio station of the University of North Carolina at Chapel Hill, provides the world’s first internet radio broadcast.
    1996 – NASA launches the Mars Global Surveyor.
    2000 – Hillary Rodham Clinton is elected to the United States Senate, becoming the first former First Lady to win public office in the United States, although actually she still was the First Lady.
    2000 – Controversial US presidential election that is later resolved in the Bush v. Gore Supreme Court Case.
    2000 – The U.S. Drug Enforcement Administration discovers one of the country’s largest LSD labs inside a converted military missile silo in Wamego, Kansas.
    2001 – SABENA, the national airline of Belgium, goes bankrupt
    2002 – Iran bans advertising of United States products.
    2004 – War in Iraq: The interim government of Iraq calls for a 60-day „state of emergency“ as U.S. forces storm the insurgent stronghold of Fallujah.
    2007 – Jokela school shooting in Tuusula, Finland, resulting in the death of nine people.
    2012 – An earthquake off the Pacific coast of Guatemala kills at least 52 people.

  10. Svetlina каза:

    Мерси, мили деде :)

    И ти голям да пораснеш (в страната на по-хитрите хора :))!


Твоят коментар

