Празникът на моето семейство от двама

Не се стремя да следвам всички ритуали и обичаи, но което е традиция за моето семейство, има огромно значение и за мен. Опитвам се да пресъздавам нашите си традиции, пък ако ще и сама да си ям пълнените чушки с боб :) Сериозно – няма нещо, по-хубаво от нещата, които ми напомнят за вкъщи. Примерно… когато Яна ми се обажда да ме пита на каква възглавница спи Лиор. Или когато ме преследва да обувам чехли. Или като вади лютеница и сирене за закуска.

И кое значи е най-семейното (=най-хубаво) събитие в годината? Коледаааа :) С Бъдни вечер, с пълнените чушки, с баниците и тиквениците, с подаръците, с именния ден на мама и два дни по-късно МОЯ имен ден :) Напоследък съм добавила и нещо свое – картичкоправене :)
Може и да бойкотирах първия си израелски рожден ден, но Коледа.. нееееее :) Две седмици предварително започнах да слушам коледни песни и да събирам вкусни идеи. Разбира се… наготвих точно 2 от долните яденета, обаче идват още празници :)))

Направих си меню за Бъдни вечер и Коледа и спиъск за пазаруване около 2 страници :) И пазарувах. Много. МНОГО. И… беше много хубаво :) Поръчах да ми доставят основната част от продуктите направо вкъщи, но вечерта преди 24ти. Нямам място за тия планини от портокали, картофи, чушки, бутилки, консерви, брашна…

Строих Лиор и още на 23ти започнахме да готвим. След работа. На 24ти излязох малко по-рано от работа и довърших манджите. Ако щете вярвайте, сервирах 13 постни ястия и всичките бяха ужасно вкусни :)

  • Хайвер от маслини
  • Зелена салата с пържени гъбки
  • Псевдо суши от лозови листа, ориз и мариновани царевички
  • Шишчета с чушки, гъби и картофи (и много соев сос)
  • Сладко-кисел сос (първи опит и то много успешен)
  • Пълнени чушки с боб и пълнени чушки с нахут (изключително вкусни!)
  • Елха от сушени плодове
  • Печени ябълки, пълнени с орехи и ром (и пръчки канела :))))

За Коледа обаче… направо взех отпуска и поканих гости. И взех акъла на Лиор :))))) Досега не бях му готвила чак пък толкова много храна :) Страх го е да отваря хладилника :)))) Обаче и ме помоли пак да правя такава вечеря :)))

  • Пастет (по негово желание – оказа се много лесно, но може би половин кило дойде малко много ;)
  • Спаначена салата
  • Руска салата (не му е любимата, но всеки път ми помага с нея :)))
  • Хайвер от маслини
  • Пилешки крилца с барбекю сос (не обичам, ясно е за кого са :)))
  • Телешки пържоли с мащерка
  • Сос с лук и червено вино (готвих го малко над 2 часа)
  • Дядо Коледа на тепсия (хлебчето по горните снимки)
  • Кишке (местната версия на бахур)
  • Домашни бонбони с ром (подредих ги като елха, в една стара кутия от бонбони, не знам кой ги беше изял 2 дни преди Коледа :)))
  • Елхи от кекс ;)
  • И сангрия :)))))

Работихме и в посока установяване на българо-израелски коледни традиции. За Бъдни вечер ми сложи изолация на прозорците, за Коледа ми донесе орхидея, цвят фуксия, а за Нова година… котлон :) Който, разбира се, не работеше. Добре че магазините са отворени на Васильовден и го сменихме. Иначе и аз не се изложих :) Подарих на децата по една торбичка – бонбонки, шоколадови монетки, шоколадови яйца, чорапи, по една играчка и един голям шоколад с алкохол. Тъй де, не може без торбички :)

За именния си ден пък… се разболях. Бяхме планирали да пием, после ни поканиха и на „парти“… и аз си останах вкъщи, да си подсмърчам и покашлям под одеялото. Съответно и на Нова година бях болна :) Толкова болна, че не убих Лиор, когато на него се падна моторче (от шоколадовото яйце), а на мене една мижава извънземна количка с две гуми, дето даже не ще да стои права.

Беще един страхотен ден. Вместо да купя портокали, взех такси, уж по-бързо да се прибера. И тоя направи кръг около половин израел, само и само да ме цака 20лв, вместо 15. Седя си аз на задната седалка, кашлям на отворен прозорец и се чудя как да му кажа, че знам какви мискинлъци ми прави… и с чуденето си останах :) Прибрах се, пих люкарства и взех да готвя. Пресолих манджата, отлях всичкия сос и с него направих птитим (почти като кускус), после обърнах птитима на пода.

Новата година я посрещнах по пижама, гледайки Топ шеф и пишейки домашното по иврит. Лиор май изобщо не я посрещна :)))) Абе… и аз да можех да дишам, сигурно и аз щях да спя.

Сега чакам последния празник – Ирка ми е пратила картичка от Германия :)))) Всеки ден проверявам пощата по два пъти. Като я получа, ще си запаля бенгалския огън, дето го забравих на Нова година. А може дотогава и да съм оздравяла :) Утре стават десет дни, имам чувството, че ако изпия още един чай или изям още една мандарина, ще експлоадирам.

Също така имам чувството, че ми трябва Яна. Искам да седим на дивана, да нагъваме течен шоколад и да пием. Определено искам да пием. Липсва ми. Яна. И да сме безотговорни. И сами. Много ми липсва да ми е тихо. А даже не мога да се напия като човек.

Тук не ме разбират. Не разбират защо не се вдига наздравица с безалкохолно. Не разбират „Който не пие, куче да стане!“, нямат си „Градил Илия килия“. Пият коктейли в чашки за шотове и си мислят, че пият. А аз просто искам да си седя, някой да ми налива и да не изпускам чашата, докато и последната бутилка не свърши. Like a pro.

Освен да си пожелая догодина да отбележим празника в България. Имах усещането за празник и за семейство… нямах усещането за вкъщи. През останалите дни нямам проблеми, прибирам се в едностайното нещо и му викам вкъщи.

И така… скъпа 2013 година, внимавай :) От теб очаквам да ме направиш повече от щастлива. Защото аз и сега съм си щастлива и обичана. Искам да ме накаарш да се чувствам доволна.


8 коментара on “Празникът на моето семейство от двама”

  1. Juliapulia казва:

    Абе добре си сготвила, за друго не знам!

    Пожелавам ти да си дойдеш поне за Великден и тогава може и аз да се напия с теб :)

  2. Alia казва:

    Ти си герой! Сигурна съм, че всичко ти се е получило много вкусно :)) Всеки ден пращам положителни сили на таз картичка, че да пристига най-после – време й е! Тъжно е това с неразбирането, знам за какво говориш. Надявам се някой ден усещането да спира да бъде толкова тягостно.

  3. Svetlina казва:

    :))))))) Аз оттогава почти не съм готвила, почивам си :)))))) Само повторих домашните бонбони, даже май ги подобрих :) Напъхах и канела и сушени cranberries (това пък как е на български?) и станаха много… абе повече като курабийки и по-малко като шоколад на вкус :)))))

  4. Svetlina казва:

    Иначе даааа, ще се наложи да се прибера и едно хубаво да се напия. Колко му е и една Пулия да напия :)
    Картичката и да не дойде, вече толкова пъти подскачах от щастие, че… със сигурност си е свършила работата. Ама ще дойде, ще видите :)

  5. Alia казва:

    Червени боровинки са cranberries :). Аз с тях правя сурови бонбони – смилам ги с кашу, мед и кокосово масло, после оформям и овалвам в кокосови стърготини. Почивай си сега, и аз тъй правя, малко отдих от готвенето – ден-два :) .

  6. Svetlina казва:

    И днес почивах :) Изобщо… май станаха две седмици.
    Абе, вие с какво ги мелите тия ядки? Събирам информация за когато ще имам голяма кухня, пълна с всякакви чудеса :)

  7. Magare казва:

    Носиш ли си шарената гривна? :)))


Твоят коментар

