Напредък

Сестра ми е в сесия. Още няколко изпита и е завършила едната си специалност. Ще я правим госпожа :)

Аз явно никога няма да завърша университет, но и още по-явно нямам нужда. Какъвто съм блестящ интелигент :)))

В интерес на истината, верно не съм много глупава. По точно една диалектна дума засякох, че електронният ми учител по PHP, е родом от Нови пазар. Той пък ми писа петица, щото на 1 от 10те теоретични въпроса съм отговорила грешно. И никой не „лайкна“, когато споделих, че ще се пробвам с курс по passion driven statistics. Напротив, разни хора ме питаха дали се шегувам.

Добре поне, че ивритът ми върви :))))

Вече преодолях етапа с купуването на всичко, което има домат на картинката. Сега гордо сричам етикетите и ако случайно разчета някой, веднага си го купувам. Така довлякох вкъщи майонеза с босилек, разни видове сирена, сосове и три кутии канела. Даже хумус и тхина, нищо че не обичам.

Едно влизане в магазина отива поне половин час и поне 50лв. И после се надувам и показвам на Лиор новите си придобивки :) Мляко с кайсия. Компот с  ананас. Сирене с маслини. Дъвка с вкус на сладолед. Целувки с изтекъл срок на годност.

Училището свърши, де. След като реших, че са ми бавни, хаотични, досадни и ужасно изморителни в края на работния ден, се записах на частни уроци. Сега се забавлявам с чудните правила на иврита. Защото се оказа, че наистина има правила, каквото и да ти казват в училище.

Примерно… думите от женски род могат да свършват на А, на Т и на всичко останало :)

И.. когато членуваш, трябва да членуваш и прилагателното и съществителното (ако не е име) – момчето зеленото.

Числата се слагат преди предмета, но ЕДНО се слага след – искам две кила домати и краставица една.

МНОГО е специална дума – може да се слага навсякъде – искам много пари, искам пари много много :)

Тоя пример все едно съм го взела от някой речник по иврит :))))

И така. Честито на сестричката!

Аз ще си забавлявам учителката по език.

Нали, щото за домашно пиша съчинения. Последния път писах как един морков се сваля със зелката, но тя иска ананаса, който има амнезия и е малко глупав.

//


11 коментара on “Напредък”

  1. Yana казва:

    ако ми обясниш какво е passion driven statistics може и да те похваля. айде, още малко да напреднеш и да почнеш и мен да ме учиш на иврит.
    браво на Вики! :)

  2. Svetlina казва:

    Ммммм :) Единственият курс по статистика, който не изисква бакалавър преди това :)
    Понеже не смятам, че задочният курс по статистика в ХТИ ми е достатъчен ;)

    Data, data sets and data documentation
    Statistical software; Review of software specific code for data management
    Descriptive statistics and data visualization
    Comparing means (ANOVA), tests of categorical independence (Chi Square) and Pearson Correlation (r)
    Post hoc tests and Moderation
    Presenting statistical results

  3. Маркуча казва:

    Нямам откъде да лайкна, ама ай’ честито :)

  4. […] Напредък […]

  5. An казва:

    Преди години учех турски и също се забавлявах със странностите на този език. Например как си пишат глагола в края на изречението. И беше голям майтап, докато изчетеш някое дълго изречение и чак накрая схващаш, че Гюлчето червената чанта на сестрата на Ибрахим вчера рано сутринта подарила, а не откраднала или изгубила, примерно. ;)

    Ей тука се лигавехме с един приятел един ден и преведохме заглавия на песни на Pink Floyd на турски. :) http://inansroom.blogspot.com/2006/04/4-benim-trkem.html

  6. Svetlina казва:

    Хахахаа :) Не знаех това за турския :)

    Иначе ивритът е точно като варненския език – меко е, меко йе, меко л, плюещо х, но и в лексиката си приличат, примерно на иврит храната не се опитва, а се вкусва :)

  7. Svetlina казва:

    В този блог не толерираме точковата система :) А уърдпреския лайк е там, щото ми харесват картинките :)

    А статистика верно искам да понауча, особено откак разбрах, че PayPal Израел работят с Matlab. Навремето тоя предмет добре го проспах :)

  8. Маркуча казва:

    Щом си захванала passion driven statistics, вземи научи и вероятностите на отделните ръце в покера. Полезно и практично.

  9. Svetlina казва:

    По тая линия имам твърде женско отношение :) Познавам един човек, който ги знае и той ми е много отвратителен. Съответно им е отвратително дори да мисля за научаването на вероятностите в покера.

    Обаче ако има някаква част от комбинаториката, която може да ме научи как да бия на чертички, ще съм много щастлива. В целия си съзнателен живот не съм победила нето веднъж!

  10. Маркуча казва:

    Не съм сигурен какво имаш предвид под «чертички», но ако е същото като последователното взимане на клечки, побеждава който започне втори… май, не помня вече. Има елементарна тактика.

  11. Svetlina казва:

    Неее :) Пишеш точки и се редувате да ги свързвате с чертички. Който напарви квадратче, печели точка :)


Твоят коментар

