Пурим или как евреите празнуват, че цар Аман не могъл да продаде Вавилон на лошите

На Пурим евреите се маскират, но не събират бонбони :) Вместо това излизат по улиците и вдигат шум. И ядат на цар Аман ушите :) Което са триъгълни сладки с маково семе, мармалад или шоколад. Зрънцата маково семе символизират парите, които Аман щял да получи за предателството си.

Реално… в Уики пише, че в момента Пурим е по-скоро израелски, отколкото еврейски празник. И модерното празнуване е… карнавал. И понеже Тел Авив е раят на гейовете, карнавалът тук е малко по-специален :)

Предрупреждавам, че материалите по-долу не са подходящи за малки деца и за хора със слаби сърца. В случай на световъртеж, да се приема по една снимка на час.

Явно 2013та е годината на Снежанките :) Видях 419 мъжки и женски снежанки, 398 смърфа и смърфиети, поне 300 питърпана и още толкова робинхуда, двестатина индианеца, 184 пещерни човека, 173 зомбита, 90 вампира, както и техните 180 жени, към 80 пирата, 79 моряци и 78 морячки, по 50 от супермен, батман и както-там-се-казва-оня-от V като вендета, двайсетина Супер Марио… всичко останало бяха котки, лъвове и тигри, марсианци, куклукскланци, ходещи пиедестали и ароматизатори за кола, балерини, фредфлинстоуновци и… един микроб. Или поне така си обяснявам човека, покрит със зелени балони :)

Може и да съм стара, знам ли, очаквах да има Алф, Чебурашка и Костенурките Нинджа. Имаше една костенурка, де :)

И така… нека лудницата започне! С любимата ми снимка :)

DSCN3180

И после по ред на номерата :)

Снежанка:

DSCN3157

Женски смърф

DSCN3136

Мъжки смърф

DSCN3199

Питърпановци

DSCN3196

DSCN3190

Индианци и касапи

DSCN3140

Пещерни

DSCN3205

DSCN3195

Фред

DSCN3158

Кучето супермен

DSCN3151

Марсианец (един от многото)

DSCN3155

Ку клукс

DSCN3140

Аладин и Жасмин

DSCN3154

Женска гейша (защото имаше и мъжки)

DSCN3176Двойка полицайка-затворник (the irony… )

DSCN3163

Тигър си почива

DSCN3144

… лъв

DSCN3173

И пантерки…

DSCN3200

Желирани хора

DSCN3177

Куче-пират

DSCN3164

Едни такива

DSCN3210

DSCN3146

DSCN3161

DSCN3171 DSCN3218

DSCN3221

DSCN3175

DSCN3182

DSCN3183

DSCN3193

DSCN3217

DSCN3197

И такива

DSCN3187

И единственият спайдърмен

DSCN3192

Официалните ми любимци :))))

Обеликс!

DSCN3223

Попай! (но много лоша снимка, избяга ми :))

DSCN3132

Викинги!

DSCN3135

За вас предаде… една лазарка под прикритие :))))

DSCN3208


10 коментара on “Пурим или как евреите празнуват, че цар Аман не могъл да продаде Вавилон на лошите”

  1. Svetlina казва:

    Амииии… объркала съм снимката с Ку клукс, ето я тука – https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/421876_355641014550565_278338862_n.jpg

  2. Yana казва:

    хехехе! догодина мисля и аз да съм репотер на живо от мястото на събитието! такъв купон не е за изпускане! :) ще се маскирам като делфин. :)

  3. Svetlina казва:

    Хахаха, верно, имаше една зелена русалка :)))))) Добре си ни дошла :))))

  4. Тони казва:

    Това ми напомня за най-вкусните сладки, които съм хапвала. „Ушите на Аман“ ммммм..

  5. Svetlina казва:

    Аз пък изобщо не ги харесвам :) Тестото им ми е твърде несладко и ронливо, иначе да – точно утре се ядат :)

  6. Маркуча казва:

    Сакън, по-добре, че е нямало Алф и Чебурашка. Алф — гей… ‘айде не!

  7. Juliapulia казва:

    Аз пък още от шоколадовия пост не мога да разбера защо пък му ядат ушите … и оттам ли иде поговорката „да ми ядеш ушите“ :) Не стига, че не продал Вавилон ми му ядата ушите, откъде накъде :) Весело е било. Но съмсъгласна с Маркуча – Алф – гей – много гадно би било

  8. Svetlina казва:

    Много сте лоши :) Гугъл само чака да види такива неща за Алф…

    Пулия, не знам, никой не знае, питах много хора, търсих в много сайтове. Намерих само, че думата е твърде стара и може да се преведе и като джобове и шапки. И открих защо се маскират – според Тората това е единственият ден, когато не просто е разрешено, ами трябва да се поставят на едно ниво доброто и злото, докато хората престанат да разпознават разликата.

  9. Svetlina казва:

    Мммм… намери се сазо едно доказателство за Алф…. http://www.fototuenti.com/img_tuenti/real_humor_Alf_Gay.jpg


Твоят коментар

