А ние цветя ядем

Според Надя пиша само за храна. Тъй че днес ще пиша за цветя.

Артишокът е грамадно цвете, на което се берат пъпките, изрязват се зелените листи (със сатър), изрязват се бяло-лилаво-острите венчелистчета (с ножица), изрязват се тичинките и се ядат само… ъъъъ… чашките?

След всичкия тоя усърден труд (или пък преди), се вари с малко сол. За сметка на това пък дълго.

И се пече или пълни. Според продавачката се пече с лимон и черен пипер и има вкус между целина и праз. А аз праз много обичам :)

Според целия интернет се пълни със зеленчуци или с кайма.

Според българския интернет се пече с яйчен сос и кашкавал, че и с част от листата, които се свиват, но ако ги осмучеш старателно, все пак пускат някакъв вкус.

Аз, разбира се, реших, че щом е с кашкавал, не може да бъде гадно. И правилно :) Гледай как Лиор ядеше артишок, а аз обирах кашкавала около него :) Тва нещо има вкус на сладникав картоф, като сладникавото идва 5 минути след като си преглътнал, преди това има вкус на… нищо.

Foto(2)

 

Добре че предвидливо се бях погрижила за предястие, та не загинахме от глад :) С гордост мога да заявя, че на тая манджа ме е научил… Лиор. Аспержи със сос Холандез и три кила любов :))))

Foto

След като оцеляхме всички експерименти, реших, че е крайно време да пробвам и фенел/резене. Което си е грамадната луковица на копъра. Само да бях прочела предварително… ама нали е любимата салата на Клаудио, изобщо не помислих, че може да е опит да бъда отровена :) Лиор потвърди, че е ял такова нещо и било хубаво. От друга страна изобщо не знаел как се реже. Аз все още не знам :) Накрая го нарязах като зеле :)

Тва нещо смърди на.. Терцин! Добре, мастика да е :) При всички случаи не мирише на салата :) И има вкус… ами и то има вкус на нищо, аз съм яла по-вкусни марули. Наблъсках му краставици, лимонов сок и зехтин и пак само Лиор го яде. Гадта даже каза, че е хубаво пак да купя такова. Мхм, като ми цъфнат налъмите :)

Единственият успешен експеримент за тази пролет са ми пълнените чушки :) Уча си мъжа да яде зеленчуци :) Вчера го издебнах да не е много гладен и ми разреши да си готвя каквото си искам, съответно запържих един праз с някаква чушка, масловки, настъргани моркови и задушен спанак. Смесих го с малко ориз (ама наистина много малко) и напълних едни гамби (тука другите чушки са рядкост), за шапка им боднах по едно солидно парче пикантна гауда (оранжев кашкавал). Сипах останалия ориз в една тавичка, ръснах тиквени семки, наредих чушките и пекох сто часа.

Тва нещо как върви със заквасена сметана… Не бил ядял зеленчуци, а :) А що тогава ходи да си досипва :))))

 

 


6 коментара on “А ние цветя ядем”

  1. Alia казва:

    Пробвай маринован артишок, само такъв си купувам, нямам достатъчно лудост в себе си за битката с пресен :) . Та, слагам го към паста (талятеле) с добавка от зелени маслини пармезан. А фенелът е голяма гнъс, мен ако питаш :)) . Но пък зелени аспержи любим, в ризото. Изобщо, маскиране на храната също е на почит у нас.

  2. Svetlina казва:

    Видях аз, 12 шекела консервата. Готвиш ли го или просто така го слагаш в пастата?
    За фенел… след дъжд качулка, видях, че Дани го е готвила с грах, било някаква еврейска рецепта. То не че моят яде грах…
    А маринованите аспержи пробвала ли си?
    Щото си много права – ако искам да яде зеленчуци, трябва да ги маскирам, примерно като невидима гарнитура за пържоли :)

  3. Alia казва:

    Директно го слагам, ако е на по-едри парченца само го нарязвам малко. А мариновани аспержи не съм пробвала, безвкусни са си те по принцип, но в ризото със сметана и пармезан се маскират чудесно :)) . Хихи, аз от себе си маскирам някои зеленчуци, които не обичам или по-скоро им придавам вкус, ама виж фенелът не мога да го преглътна никак.

  4. Svetlina казва:

    :))))) Лош тоя фенел, ей! :)))

  5. Juliapulia казва:

    Пък на мен ми цъфна броколито в хладилника. Цъфти в жълто :) Та и аз готвих цвете, така да се каже.

    И изобщо не говориш за храна в тоя пост, ама хич въобще :)

    И не разбирам защо искаш да ядеш цветя, ми то ти като си Жълтурче това си е жив канибализъм … нормално е да не ти харесват себеподобните на вкус ;)

    Фенел съм яла веднъж ама сготвен, ама как – нямам идея. Не ме впечатли особено, но си мисля, че може да му се даде шанс.

  6. Svetlina казва:

    Хах, не ми напомняй за нещастния опит да варя мед от глухарчета :)))))

    Броколито цъфти? Ето това не съм си представяла, то ми прилича повече на някой грамаден мъх, не на нещо с цветове (знам, че не говоря много логично, ама цяла вечер пиша фактури ;)). Единственият по-голям шок ми беше, когато съквартирантката успя да забрави едни био репички на дъното на хладилника и те се втечниха.
    Ти ако обичаш броколи… тука го готвят като карфиол – с чеснови трохи :)


Твоят коментар

