Април в две манджи и половина

  Напоследък май повече правя салати и мажа филийки, ама… като не пиша в блога по 3 седмици, все се събира по някоя манджа, която да искам да увековеча :)

Сега цели две и половина :)))))

Първо десерта, да не вземе Надя да пропусне :)

Сбъднах си мечта – най-накрая се пробвах да готвя парено тесто. Оказа се много лесно, стига да си сторък великан, който да може да бърка ентусиазирано тва бързосгъстяващо се тестенце. Направих половин доза и ме заболя китката :) Трябваше да се направят топчета, да им се пробият дупки и да им викаме пъповете на ханъмата. И трябваше да са 20. Само дето успях да направя дупка само на първото топче, останалите не са пъпчета, пъпки са :) Пусках ги в олиото с чаени лъжички и приемаха всякакви форми :) И не знам на ханъмата пъпа какъв размер е, но от моята половин доза не станаха 20, ами поне 50. След като ги изпържих в половин бутилка олио, ги пльоснах в студен захарно-ванилов сироп и… някаква мишка ми ги изяде. Докато опържа 5, докато попият сиропа и останали най-много 2. Едва успях да снимам :))))

 Foto(7)

А, да, да се отбележи, че сега искам да си купя пош :)))) И един личен фотограф :)

Другите манджи никакви манджи не са, ама нали ме похвалиха… на рождения ден на Израел всички излизат на барбекю. Съвсем сериозно – в парка имаше няколко хиляди души с прилежащите бебета, кучета и огньове. И ние си направихме :) Приятелите на Лиор ме питаха за рецептата за картофите, а един ме заплаши, че ще ми донесе месо, да му мариновам. А моят мъж не можа да се сети кое е любимото му ядене. Нищо, чуждите мъже могат да хвалят, той като не може ;)

DSCN3588

Аз не че не се бях изсилила :) Правих телешки шишчета, ама от някакви изрезки, та бяха шаренки – имаше и мазно, и червено, и сухо… Съответно реших, че ще трябва да ги омажа в подправки. Цяла нощ ги държах в марината:

  • мащерка, черен пипер, мед

  • горчица, соев сос

И на сутринта ги наредих на шишовете – една хапка сладичко, една хапка пикантно :) Толкоз :) Ама къде са виждали милите ми ергени толко много подправки :)

Картофите пък съвсем… аз ги направих, за да не трябва да кълцам салати цял ден, те пък взеха, че им харесаха :)

Взех едни дребни картофчета, не знам как се казват. Такива червени и мънички. Нарязах кило и половина на половинки (отне ми триста-четиристотин часа), ръснах ги с естрагон, че все забравям да купя розмарин, малко сол, малко оцет и мнооооого зехтин. Опекох си ги вкъщи, на барбекюто само ги ръгнах в едно фолио, да се стоплят. Уеджиз ги пише по ресторантите.

И така – моите рецепти от нищо нещо много се харесаха :)

А на мен най ми хареса печената царевица и че хванах тен :))))

Да не сте съвсем на загуба, да дам и малко полезна информация:

  • на Пасха се яде нещо като маджун от фурми, силан се казва. Трябва да си го загребеш с коричка хляб/маца, да си поръсиш наситнени орехи и да ядеш като прасе :) Веднага си купих :)

  • на Пасха се яде и едно розово нещо – разядка от розово цвекло и хардал. Има вкус на горчица, но е на малки топченца, като хайвер и мирише много по-хубаво. И може да е много много много люто! И от това веднага си купих един буркан :)

  • в руските магазини се оказа, че продават торта Наполеон, само че със сладолед (внос от Русия). Никой не може да познае дали си купих и дали е невероятно вкусно! :)))


4 коментара on “Април в две манджи и половина”

  1. astilar казва:

    :) Днес засях естрагон и салвия на терасата. И за пръв път видях, колко миниатюрни са семенцата на естрагона. :) Разбира се, докато се обърна, Кремена беше разровила пръстта в сандъчетата с лопатата и вероятно нищо няма да поникне. :)

  2. Svetlina казва:

    :)))) Така, така, другия път я накарай тя да сади, пък ти мини с лопатата :)))

    Иначе точно защото са малки, най-вероятно ще поникнат :)

  3. Калина казва:

    С удоволствие чета блога Ви. Описанията са невероятно интересни. Пожелавам Ви чувството за хумор никога да не Ви напусне, а то е дар божи.
    За малките картофчета – не е нужно да се белят. Процедира се също както с българските пресни картофи. Измиват се добре и нарязани на резени (за барбекю на четвъртинки) се пекат. Естествено с подправки…

  4. Svetlina казва:

    Малко ме е яд, че отговарям с цял месец закъснение, станала съм някаква баба :-)))

    Надявам се новите публикация и видео да компенсират донякъде и обещавам да пиша пак съвсем скоро! И мерси за хубавите думи :) Много мерси даже!


Твоят коментар

