Страстна седмица

 

Аз нали напоследък съм малко антиподист, нито седмицата ми седмица, нито страстите ми страсти :) Сигурна съм, че никой не може да се похвали със седмица като моята :)

Първо на първо, седмицата ми започва в неделя, съответно и страстите :)  Абсолютно всеки ден се случваше нещо, заради което да трябва да вися в офиса до след 7, чак до момента, когато забих компютъра… с Ноутпад. Във вторник всички ми казаха довиждане и излязоха ваканция. Нали, всички без мен.

В сряда (представете си предпоследния работен ден за седмицата) трябваше да ходя на урок по иврит рано сутринта, госпожата щяла да ходи на гости в Америка. Даде ми 3 групи глаголи в 3 времена… за 2 часа. Още тогава си бях готова да умра. В 12 се явявам на работа, за да ми кажат, че имам нов проект. Лично мой. Спешен. За утре сутрин. Шефовете си тръгнаха в 3. Аз заключих в 8. Четвъртък ми се губи в мъгла, но имам смътни спомени как пазарувам вино и домати :)

И петък. Петъъък :) От декември не бях имала свободен петък, нали все ходя на уроци в петък, а в 3 спират автобусите и магазините. Та тоя петък се явих в пощата, където за първи път видях пощенската си кутия. И получих котка. КОТКА. Жълта котка на закачалка и на кралицата чорапите. Да ми е жива и здрава Яна :) И от там като подкарах Лиор на пазар… май се събраха 4 часа :)

Купих си подправки и сухи чушки за 30лв, ананас за 20лв и изобщо всякакви глупости, които ми попаднаха пред погледа. Накрая Лиор спря да ми говори, просто вървеше след мене :)

В кланицата исках да си купя агнешко, обаче нито знам как да кажа бут на английски, нито Лиор знае как да каже на иврит. Накрая взех една пластмасова овца от украсата на витрината и посочих задния крак, та се разбрахме с продавача :) Професионалист съм аз!

Лиор заспа от умора, аз карамелизирах ананас с ванилена захар и го бутнах в едни мелби с шоколадов сладолед (с парчета шоколад), допълнително Нутела, лимонова кора, шоколадови пурички и мента. Тъй, да не би да пропусна случайно някой аромат. За десерт след мелбата, правих агнешки ребра с горчица :) В пет също може да се обядва, нали :)

Съответно в събота станах в 11 и реших, че няма по-подходящ ден да се науча да правя бухти. Пълна доза бухти с печени чушки и маслини. Два часа пържене. Половин бутилка олио. Ядохме ги още час. И още останаха :)))) И го изгоних при комшията, запотрябвал ми мъж на мене. Я как хубаво сама се преборих с банята! Вие виждали ли сте тераса, преустроена на баня, която има прозорец и врата за навън? В град с море и пясък :) За около два часа може да светне :) И да си остане така цели пет минути :)

Пренаредих гардеробите, опаковах зимните дрехи и ги складирах под леглото, метох, мих… докато не се уплаших, че така ще отслабна, че ще взема да изчезна. Сетих се, че няма как да боядисам яйцата в събота, ако Лиор ще ги купува в неделя и го пратих по спешност да търси магазин, отворен на шабат. Почти невероятно :) Сварих 10, пукнах 4. Толкоз с моя професионализъм. Мазах ги с два вида боички от Германия и цветът почти не хвана. Толкоз и с мита за немското качество. Спрях климатика и почнах козунаците. Мда. Щото миналата година правих един и не стигна, та тая година реших да правя двойна доза. Само да съм знаела, че за двойна доза трябва да месиш 4 пъти повече!!!

Заболяха ме китките. Раменете. Кръстът. Обаче станаха чудни козунаци! То не че съм се хвърлила с някаква трудна рецепта, почетвъртих и попетих румънския козунак-руло-слънце, ама тоя път му блъснах ТРИ шоколада :) Станаха два бая големшки козунака, обаче идеята да ги  поръся с rainbow sugar не се получи – като се опече, цветовете изчезват. А така се бях навила за един жълт и един лилав козунак!

И бърза вечеря. И приготвяне на агнето. Втрихме червен и черен пипер и нана – местния вид джоджен. И нарязах 2 килограма спанак и един килограм лук. Губят ми се някакви моменти, помня само че реших, че колкото и да ме боли китката, нямам сили да стана и да я превържа.

И Христос воскресе. Сестра ми и Яна ми писаха смс-и малко след полунощ. Помня как исках да ги убия. На сутринта имаше още. Ама кой да ти чете, в неделя се работи. Съответно в 8 сутринта на Великден седнах да си шия някакви дупки по клинчето, все едно свършили всичките дрехи на света. Не помня колко енергийни напитки изпих, но помня как се прибрах и къщата миришеше на агнешко печено. Хвърлих му зелениите и го доопекох, силите ми стигнаха само за един ориз с шафран и ядки. Pine seeds верно ли са от борче? И получих колет!!! Ирка ми пратила Малка книжка за Великден, или поне така си мислех, докато Лиор не почна да разглежда картинките и да си избира какво да му сготвя :)
И почна Биг Брадър Израел. Обещала бях на госпожата по иврит, че ще го гледам. А кой да ми каже, че навръх Великден МОЯТА ГОСПОЖА ЩЕ ВЛЕЗЕ В КЪЩАТА НА БИГ БРАДЪР???? Още не мога да се съвзема от шока!
Днес, вече седмица по-късно… хем ми е кеф, че съм лятна ваканция и не трябва да уча глаголи, хем ме е яд, че госпожата ми се целува с някакви каки по телевизията, хем й пращам смс-и :))))) Шашава работа :))))
Мисля, че Великден свърши чак на следващата събота, когато най-накрая събрах време и сили да пробвам едни кошнички от бутер тесто. Аз имах поне 200 идеи за празника, обаче в офиса не ми дадоха да готвя… и така, празнувах си всеки ден по малко :)

easter2013

Това, розавкото горе вдясно, ми е червеното яйце. А грозньото до него изобщо не хвана боя, но отвътре беше тъмносин. Борец стана тва с четирите цвята, горе вляво. Та честит Великден :)))


2 коментара on “Страстна седмица”

  1. Alia казва:

    Браво на Лиор, великденски рецепти не бива да се готвят само по Великден :))
    Козунакът ти изглежда страхотно!

  2. Svetlina казва:

    Мерси, мерси :))))) И от него мерси, нищо че само го подкукуросваш, кой ще готви в тия жеги?! Мисля да си взема ваканция :)


Твоят коментар

