Добро утро, Рамат ган

Пише ви Светлина. От Рамат ган. Нали помните Рамат ган? Градът, където се изгубих при първото си посещение в Израел. И при второто. Е, сега се преместихме да живеем в Рамат ган, да ми е по-лесно да се губя :) Загубване номер едно вече е факт – още на ден четвърти… и седми…

Много съм доволна :-) Толкова много съм доволна, че вече почти не помня кошмара на пре-местването, пре-насянето, пре-търкването, пре-миването, пре-митането…

Ако трябва да си класирам любимите пет-пет и половина неща за новата къща (случаен ред)…

  • Имам четири автобуса, които стигат до офиса. Вече НЕ закъснявам с по 50 минути заради липса на автобус.
  • Имам си шкаф, където да прибирам бутилките с минерална вода. И всичко останало. Вече не се спъвам в картофи, за всичко си имам място и даже мога да пазарувам в по-големи количества и да трупам запаси. Като катеричка :)
  • Имам си КУХНЯ, където мога да си трупам мръсните чинии. И после мога да гледам телевизия, без да ми вадят очите. Няма такъв кеф!
  • Имам си огледало, където мога да си видя прическата без да си докарам гръбначно изкривяване.
  • Имам си ДВЕ ТЕРАСИ и никога повече няма да ми се наложи да простирам, докато Лиор ми пуши на главата.
  • Бушоните не гърмят, когато ползвам всичките уреди едновременно. Днес се къпах, докато супата вреше, докато пералнята въртеше, докато слушах музика на лаптопа, докато в другата стая работеха телевизор и климатик. ЧУДО! Вероятно това ми е най-най-най-прекрасната промяна :)))))

Странични ефекти:

  • Сдобих се с няколко прекрасни снимки на Лиор с бормашина
  • Сдобих се и с най-хубавия гардероб на света, грамадански диван, разни кухненски мебели и ВАНА
  • Вече мога да си имам гости. Примерно майката на Лиор. Примерно за ТРИ ДНИ.

Снимките къде са?

Еми… когато се местим от студио в 2 и половина стаи, мебелите не стигат. И заплатата не стига. И няма никакви снимки да правя, докато не си купя килим, перде и сто хиляди милиона саксии и не си залеся терасата :) Но който може да си представя разни работи, моля :)

  • Хол – влиза се от входната врата и 50% от площта е заета от ел-образен диван – тъмносиньо-сив. Закачихме часовник на стената. Други мебели няма.
  • Малката стаичка – почти триъгълна, с прозрачна врата към терасата. Събира новия малък гардероб, смешния стар метален шкаф, дето навремето го боядисах златен и стария диван. И един рафт с книги. Много книги. Да се не начуди човек как съм ги събрала толко много, като не ми остава време да чета. Гостите могат да се пробват да отседнат там. Един върху друг.
  • Спалня – събира 4 квадрата легло и две магарета. Даже вече можем да си ползваме таблата на леглото :) С други думи лицевата дъска :)))) Госпожата ми по иврит ми подари нощни шкафчета. Казват се измито синьо и са едни такива висоооки и тъмносиньо-кафяви. На Явор хипопотамът живее точно най-отгоре :) А, и си имам вентилатор на тавана, ставам все по-добра с него. Засилвам се от коридора и скачам, за да дръпна вървичката. Ляво за лампата, дясно за вентилатора. Или обратното?
  • Баня – съдържа вероятно най-малката вана на света. И шкаф от Икеа с ОГЛЕДАЛО. Има и малко прозорче, което си няма… прозорец :) Ще го мислим през ноември :)
  • Туйлетна с прозорец към терасата. Много романтично.
  • Кухня – реално едно коридорче. Без врата. Наредих си разни масички и шкафчета и сега почти имам плот за готвене. Поне шкафове има милиони. И Лиор им дава да правя с кухнята каквото си искам :) Откъртих една етажерка, изхвърлих един рафт от шкафа… Като приключа с чистенето, ще застеля и една преобладаващо зелена черга.
  • Терасата на кухнята – за кеф и удоволствие на Елена връзката за пералнята ПАК е на терасата. Обаче този път събирам и сушилня, и шкафове чак до тавана. Терасата е с щори от всички страни, тъкмо да не ми виждат съседите прозорчето на банята :)
  • Голямата тераса – свързва малката стая и хола. И тя е с щори, може да се затвори и да си се ползва като отделна стая. Нали, ако някой успее да убеди Лиор. Някой ден това ще ми е градината, а за него ще има малка масичка и стол. Засега имам семе за чушки и пет празни саксии. Планът е да завъдя всякакви луци и чушки и домати и лимони и цветя :) Във фейсбук пише, че ще трябва да поливам по два пъти на ден. Или Лиор, щом толкова иска да си има стол на терасата :)

Много се гордея с нас :)))) Някакси успяхме да си изнесем всички боклуци и да ги подредим в новата къща. Ставахме много рано, пренасяхме, после работех 9 часа, после пак пренасяхме. Що пица съм изяла… Обаче не можах да хвана мускулна треска. Верно, че една нощ спах с превързани китки и че четири пъти се порязах, ама мускулна треска не можах да завъдя. Което си е много, щото новата къща е на третия етаж :)

И най си харесвам гардероба. Бившият комшия ни го сглоби, но дръжките сами слагахме. Сега ми става много мило, всеки път като погледна как са на еднаква височина, но и двете са криви :) И шкафчето в кухнята сме го заковали накриво. Добре поне, че часовникът е кръгъл и не му личи :)

И така. Вече всичките подправки живеят в един и същи шкаф. И мога да готвя едновременно на котлона и фурната. И съм много много много доволна :) А Лиор каза, че може триъгълната стая да е детска стая :)))))))

И накрая:

ЯНО МА, ИДВАЙ МИ ВЕЧЕ НА ГОСТИ, ОМРЪЗНА МИ ДА ТЕ ЧАКАМ, ОТКОГА СЪМ НАПРАВИЛА СПИСЪК С НЕЩАТА, КОИТО ИСКАМ ДА ТИ ПОКАЖА!!!

И още по-накрая – в Рамат ган им магазин на име Малка Швейцария. Чух, че там има рафтове до тавана, покрити с много видове шоколад, който НЕ Е БИЛ ЗАМРАЗЯВАН. Който не е живял в Израел, не може да ме разбере :)


5 коментара on “Добро утро, Рамат ган”

  1. Yana Mitseva казва:

    СВЕТЛИНО МА, ЩЕ ЧАКАШ ДО НОЕМВРИ!

  2. Svetlina казва:

    Изчака ми се чакалото, даже ти бях измислила маршрут, ама от стаята в Тел Авив, сега трябва да уча улиците в Рамат ган :)))))

  3. Elena казва:

    Поради защо се наложи голямото местене :), с какво Рамат ган шревъзхпжда Тел Авив? :), освен с мнооого по-голямото ново жилище :)! Да ви е честито!

  4. Elena казва:

    превъзхожда :) да се разбира в по-горния коментар :)

  5. Svetlina казва:

    :-)))))) Оооо, аз изобщо не исках да живея в Тел Авив, исках да живея на село, в къща. Рамат ган е компромисът :))) Там е тихо, спокойно, по улиците има деца, вместо пияници. И шоколад :))))
    Тел Авив е един шумен, постоянно осветен, съседите се менят всеки месец, автобусите все претъпкани… пък сега – свършвам работа, качвам се на автобуса и… пълно спокойствие. Все едно съм сменила планетата :-)


Твоят коментар

