Питанки и отговарянки. Или криеница и гоненица. И три малки прасенца

27 минути след полунощ. Пети път отварям блога на Rois и се чудя дали не е дошло времето да отговоря на нейните десет въпроса. Хем ми се пише за нещо, хем отдавна ме чакат, хем не е зле да си лягам, че утре рано-рано трябва да стягам багажа. Алтернативно решавам да пиша за нещо друго, по-късичко. Сещам се, че преди две години се регистрирах в Plinky – чудесно място, където ти дават идеи за писане. Задават ти кратък въпрос и ти имаш право да отговориш кратко. И ако много ти хареса, можеш да го препубликуваш в уърдпрес.

Отварям Плинки и какво… на първа страница се мъдрят ето тези:

  • What have you been putting off doing? Why?
  • The New York Times is going to feature your blog on its home page, and you’ve been asked to publish a new post — it’ll be the first thing tens of thousands of new readers see. Write it.
  • What would it take for you to consider yourself a “successful blogger”? Is that something you strive for?
  • Think of your blog as a mirror: what does it reveal? Consider your blog name, theme choice, design, bio, posts… what does every element tell you about yourself?

Мда… явно е време за ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВОТО.

От мен се очаква да предам правилата, да линкна виновника, да посоча 10 жертви, да им задам 10 случайни въпроса и да отоворя на моите 10.

1. Съдържанието на блога ви такова ли е, каквото сте го замислили при създаването му или имате залитания и в неочаквани за вас посоки?

Признавам си, че нищо не съм замисляла. Исках да имам блог, където да ме четат хора, които не принадлежат към бглог, хора, които не ме познават. Хареса ми да съм мъничко анонимна и мъничко различна. По онова време наистина нямаше много български уърдпрес блогове. И така си продължавам – пиша си за каквото си искам, целта е да пиша, целта е да ме има. Не робувам на блога, нямам правила (като знаете кого), не ми е важно да пиша три пъти на седмица и постоянно да имам 10 чернови и да поддържам електорат. Блогът си е лично мой, вече почти неанонимен, но все същият. Случвало ми се е да се замислям преди да напиша нещо, защото понякога шансовете да бъде прочетено от грешния човек са високи. Обаче обикновено си струва да го напиша. И понеже малко не ме слуша главата, мислила съм и по въпроса какво и дали бих писала за хипотетичните си деца. Предполагам, че ще е силно редактирано, искам някой ден да могат да ми отворят блога и да видят поне малко смисъл в нещата, които съм писала. И никакви свои голи снимки :-)

2. Един филм, който ви се иска да гледате сега(независимо дали искате да го гледате за първи път или е нещо любимо, което искате да гледате отново)?

Ван Хелзинг. От три дни не спира да ми се гледа Ван Хелзинг. Нямам никакво обяснение :-)

3. Книга, която сте чели повече от веднъж?

Пипи Дългото Чорапче. Чела съм я десетки пъти :-) Имам и едни любовни романи, които са четени по много пъти, чак ги облепях с тиксо, че бяха започнали да се разпадат. Но това в тийнейдърските години, напоследък не мога да седна и еднократно да чета книги. Нещо не съм си натаманила графика като хората.

4. Първия любим цитат или фраза от филм, песен, книга или изказване на известна или неизвестна личност, който ви идва на ум?

Навремето можех много да цитирам, даже и на латински. Откак преминах олимпиадите по философия, мога да цитирам само вицове. Понеже въпросът разрешава да цитирам и песен… цял ден си тананикам Хайдути на Епизод (така де, на Ботев). Знам целия текст, но днес си тананикам само тази част:

какви деца е раждала

българска майка юнашка,

какви момци е хранила

нашата земя хубава!

5. Ако трябва да сте свръхестествено същество, какво ще е то – фея, елф, вещица, магьосник, върколак и въобще каквото ви дойде на ум от този вид?

О, сигурно ще съм някаква грозотия, която обикаля между хората и от време на време им прави магии. Който каквото заслужил – я златни монети да се ръсят от устата на някое момиче, я някой нагъл принц да заквака :-) Изобщо не се виждам като някое от добрите или пък някое от лошите същества. Като ще съм специална, ще съм специална докрай, никой друг няма да е като мене.
6. Измислете име за герой от фентъзи роман или филм, първото което ви дойде на ум?

Пръщ. Пак добре, че не казах Спунк.

7. Песента, която последно ви се въртя в главата?

Хайдути :-) И от снощи и финалната песен от Бързи и яростни 6. Не мога да реша дали ми харесва, ама си я тананикам :-)

8. Една героиня( или герой) от филм, сериал, книга, която бихте искали да изиграете, ако имахте такава възможност?

О, никого не искам да играя, аз и така си имам достатъчно роли.

9. Една известна личност, по която сте имали сериозно увлечение? Или поне някоя известна личност, която много харесвате?

Тц. Цял живот ме влекат простаци. И Джош Дюамел :-)

10. Опишете с три думи най-същественото, което ви се случи през последните 24 часа

Нищо не ми се случи през последните 24 часа. Шабат като шабат – изкарах си го на дивана. Двете хубави неща – най-накрая засякох Яна, не просто я засякох, ами и на двете ни се говореше. Едновременно. Напоследък тия неща не са лесни, ставам темерут. И…. закусвах гофрети със сто неща :-)

403857_407028226021856_269119502_n

Смятам да наруша правилата и никого да не предизвикам, едновременно с това предизвиквайки всички.

Може да съм закъсняла с един месец, но поне ще си задам въпросите (не са случайни въпроси, а неща, които точно сега много ме интересуват):

  1. Колко пъти на седмица пазарувате (храна)?
  2. Ако си носите обяд в офиса, кога го приготвяте?
  3. Кога е времето за мене си? Сутрин, вечер в леглото, една вечер в седмицата, шабат?
  4. На ден с по колко приятели общувате (по телефона или в чата също се брои)? Стига ли ви?
  5. А с майките си колко често общувате?
  6. Колко често вечеряте навън, ама както си трябва – с любимата рокля, в любимия ресторант и с вино?
  7. А прането кога сгъвате? По филмите все го сгъват веднага, като изсъхне.
  8. Колко често имате гости? Ама с трапеза и пролетно почистване и всичко.
  9. А колко често ходите на гости?
  10. Носите ли нещо, като ходите на гости, и какво?

Това са ми екзистенциалните въпроси на мене. Знам как да си подредя файловете, шкафовете, работния график. Обаче не знам как да си подредя останалото време. Обяснявам си го с факта, че трябва време и дистанция, за да може правилно да се оцени някоя система за подреждане, съответно става доста трудно да се самонаблюдавам и самопоправям. В резултат Светлина редовно тича до магазина за ново месо, защото е забравила да размрази от предната вечер и мие пода само при заплаха от гости.

Надявам се някоя супер-организирана добра фея да ми прочете блога и да отговаря. А дотогава… отивам на бунгало в посока Ливан.


8 коментара on “Питанки и отговарянки. Или криеница и гоненица. И три малки прасенца”

  1. Eoc казва:

    опасна работа си :) и внимавай мен на какво ще омагьосаш :)
    Мисля тук да ти отговоря, че аз май приключих с това предизвикателство.
    1.Основните неща в събота сутрин. Но пък може да се случи и всеки ден, не обичам да имам застояли хранителни продукти :)
    2.Зависи, но най-вече сутринта, не обичам много много да ям приготвена храна, стояла в хладилник.
    3.Малко сутрин – упражнения, прясно изцеден сок или чай и малко вечер – книга :)
    4. С приятели общувам основно вечер след работа – не ми стига, колкото и да са.
    5.Това е много болезнена тема за мен, защото тя отдавна не е сред живите. Но както ти казваш, понеже и мен главата много не ме слуша и доста често мисля за нея и съм решила че е постоянно около мен / и около брат ми и баща ми разбира се/ и често й говоря разни неща.
    6.Понякога всеки петък вечеряме навън, но с рокля и т.н. доста рядко :)
    7. И аз като по филмите, но преди това го гладя :)
    8.Ако в петък не сме излизали на вечеря навън, в събота вечер или имаме гости или сме на гости. Така че отговорих и на 9.
    10.Винаги носим нещо – питка или сладкиш или вино или ….

  2. Rois казва:

    Много ти благодаря за отделеното време и отговорите! Пръщ е определено интересно име :) . Обещавам в най-скоро време да се опитам да отговоря на твоите въпроси.

  3. Yana Mitseva казва:

    Пръщ е много як! :)

  4. teo казва:

    Много готин отговор на първия въпрос :) В този дух на мен сега ми се отговаря на твоите въпроси, та ето на:

    Колко пъти на седмица пазарувате (храна)?
    веднъж в седмицата голям пазар и поне още веднъж в седмицата презареждане на неща като хляб и мляко

    Ако си носите обяд в офиса, кога го приготвяте?
    в офиса си нося зеленчуци, плодове и кисело мляко и там си правя салата, плодова салата или мляко с плодове…

    Кога е времето за мене си? Сутрин, вечер в леглото, една вечер в седмицата, шабат?
    сутрин и неделя

    На ден с по колко приятели общувате (по телефона или в чата също се брои)? Стига ли ви?
    с колко е много различно, в зависимост от това, какво има да се говори, защото не съм от хората, които много говорят за всекидневните неща, така че ми стига, но това, което не ми стига, е срещите на живо с приятели…

    А с майките си колко често общувате?
    през ден или всеки ден

    Колко често вечеряте навън, ама както си трябва – с любимата рокля, в любимия ресторант и с вино?
    наистина напудрени около веднъж в месеца

    А прането кога сгъвате? По филмите все го сгъват веднага, като изсъхне.
    е да, като изсъхне, за да освободим стойката

    Колко често имате гости? Ама с трапеза и пролетно почистване и всичко.
    чак пролетно не бих го нарекла, но с нормално почистване за гости всяка втора седмица

    А колко често ходите на гости?
    също всяка втора седмица (когато нямаме ние, ние сме на гости…)

    Носите ли нещо, като ходите на гости, и какво?
    хубави бонбони или вино

  5. Svetlina казва:

    Аууууу! Толкова много отговори, и аз да не видя :)))))

    И всичките (освен Яна) ви мразя! Как така успявате да го сгънете това пране толкова бързо? Аз го събирам от простира и трупам в малката стая, докато се съберат примерно 3 цвята и чак тогава евентуално може би ще седна да го сгъвам. Нали… първо ще си избера филм, после ще изгоня Лиор от телевизора и така сгъвам.

    И ставате рано! Аз пък съм най-активна нощем. Проблемът е, че ако хвана да чистя и готвя вечерта в 11, сигурно на другия ден ще ме уволнят. Мисля да ви напиша цяла публикация за ставането рано, имам да ви шокирам… :)

  6. teo казва:

    Проблемът е, че имаш простор и можеш да си оставиш дрехите колкото си искаш там, без да ти пречат. Ако ги простираше на мобилна стойка, която непрекъснато ти се пречка в жилището или на балкона, и ти щеше веднага да ги прибираш…

  7. Svetlina казва:

    Така де, мобилна стойка е, ама не я мърдам :)))) Мислех да си взема от тия, дето се закачат на тавана, ама таванът ми е на две нива и не става.
    Абе… май съм мързел :)


Твоят коментар

