Празнично меню

Човек и добре да живее, се мести в по-голяма къща и започва да приема гости. Особено ако има и трапезария :-)

Изтествахме новата маса с една много прекрасна вечеря с бразилец и уругвайка (много добре вървят със соев сос) и най-смело поканихме майката на Лиор за тест номер 2.

DISCLAIMER: ако някой предпочита да си ме представя като мило и наивно три и половина годишно момиченце, препоръчвам да не чете следващите няколко параграфа. Защото аз всъщност съм една зла триглава ламя :-)

Два дни и нощи чистихме къщата, не знам как комшиите не извикаха полицията. Накрая строих Лиор да правим и меню за майка му – тя има едни 300-400 забранени храни, тъй че предизвикателството си го биваше. Чак търсих помощ и във фейсбук, не можех просто да взема рецепти с карфиол от интернет, трябваше ми достоверен източник, как така ще се излагаме :-) Накрая съставихме грандиозен план – едновременно вкусен и подъл :-)

Ден първи – следобедна закуска

  • Сандвичи – защото тя обича
  • Пълнени яйца* – за да види, че съм стояла до два сутринта, да й приготвям претенциозно ядене

*жълтък, майонеза, горчица, зелен лук от градината на терасата

Вечеря

  • Бяла риба със сомак и дафинов лист – защото 1) напълно отговаря на диетата й, 2) нямам много време за готвене след работа и 3) вече два пъти съм й правила риба и не може да си измисли причина да я откаже
  • Зелева салата с ябълки и моркови – единствената манджа, която й е харесала досега

Мех. Нямаше аплодисменти и потупвания по рамото, но поне никой не си легна гладен.

Ден втори – закуска

  • Връчих й течен шоколад за диабетици и й обясних, че може да си направи какъвто си иска сандвич, стига да не ме буди преди девет. Хем да може спокойно да ми прерови кухнята, хем да се наспя.

Обяд

  • Пиле с ориз и булгур – 1) напълно отговаря на диетата, 2) направих повечко, за да има и за следващите дни, за които се предвиждаха и „рискови“ рецепти, 3) тя много обича ориз и не на последно място – мъничко се изтарикатих и сварих пилето с мааалко телешки бульон – може да й е забранено да яде сол, ама аз си знам, че в тия бульони слагат магически химикали, които пристрастяват хората (и свекървите)
  • Туршия от малки патладжанчета за госпожа Страшилището на моретата и мариновани аспержи за нормалните хора
  • Макарони на фурна (със сирене)

Грандиозен успех! Пилето не го яде, обаче омете двойна порция ориз, не спря да го хвали. И си попита за вчерашната салата :-) Макароните са друга история – не можела да свикне да яде сирене със захар и не ги яде. А аз се бях оляла да сваря цяло кило макарони, че и едната половина е почти без захар, сега не знам кой ще ги яде..

Вечеря

  • Гювечета – няколко кашерни (с люта наденица, но без сирене) и няколко нормални – с всичко, както си трябва (дори със сол :-)).
  • Паниран карфиол на фурна – и тука поизмамих – вместо с галета го панирах с една готова панировка уж с вкус на чесън. Тъй де – хем показвам, че ползвам местните продукти, хем знам, че в панировката има и сол, за която никой няма да ми каже копче. А карфиолът дава бонус точки – хем е по диетата, хем е класическо ястие за евреите (имам много да благодаря за рецептата на една госпожица от фейсбук).

Още един успешен ден. Успешен в смисъл на нула споминали се от глад. Ура!

Ден трети – закуска

Същата :-)

Обяд

  • Зелена салата – марули, краставици, царевица, маслини, винегрет от майонеза и мед от фурми. Много подло от моя страна – 1) досега нито един път не съм яла от нейната зелена салата (дори аз не издържам, като слага лук и черен пипер), 2) много обича фурми, нищо че са й забранени, 3) и царевица много обича.
  • Картофени цървули с плънка от моцарела, топено сирене, емек, броколи и сметана – много добра идея! С един куршум – всичките зайци – хем накарах Лиор да обядва без месо, хем можах да посоля една част от картофите, за да не страдаме и ние от диетата.

Пробва да не яде от салатата, но Лиор й напомни колко обичала това и онова, похвали колко бил хубав винегретът и баба ти трябваше да прояде и маруля :-) И от картофите се опита да избяга, обаче можеш ли да избягаш, когато снахата ги е заприготвяла от предната вечер (според диетолога трябвало да се белят и киснат във вода през нощта) :-)

Резултатът беше много задоволителен. Мина без похвали, но пък си изяде всичките 4 картофа, че и салата. По скалата на чудесата (от 1 до 10) това го класирам около 8.

Вечеря

  • Китайско – пуешко, три вида чушки, брюкселско зеле, царевица, краставички. И макарони. Всички съставки, които биха били твърде екзотични или забранени за нея бяха премахнати – ананас, доматен сос, яйце, соев сос. Много стратегически избрано ястие – 1) тя винаги ми прави макарони, исках да й покажа как наистина се готви паста, 2) не е зле да покажа, че Лиор яде и зеленчуци, 3) брюкселското зеле трябваше да й напомни за Германия и 4) няма човек да не ми е похвалил китайската манджа, това е нещото, което винаги ми се получава, ама винаги-винаги

Брюкселското зеле наистина й напомни за Германия, но така и не ми яде яденето. Нямала зъби за такава храна. За разлика от макароните, които тя вари в Кириат Биалик, може би там са по-меки, от атмосферното налягане. Добре че имаше от вълшебния ориз, да спаси положението.

За из път

  • Ябълков щрудел с бутер тесто и творог (руската извара) – много красив се получи :-) Два реда плънка, а най-отгоре плеплетох ленти тесто като кошничка и пльоснах и една панделка :-)

Нямам идея дали й е харесал, но целта беше постигната – демонстрирах (им), че съм готова да готвя с часове и да украсявам и да си играя, когато Страшилището ни е на гости. Даже изнесох реч за това как порциите са големи, защото празнуваме факта, че имаме гости. Освен това сега ще си мисли за мене :-) Сложих толкова много канела, че ще идат години преди куфарът й да се измирише :-)

Много съм доволна :-) Планът се изпълни по всички точки :-) Надявам се, че мамчето се е успокоила – вкъщи ядем топла храна, от време на време – витамини, и около 99% храна, която тя изобщо не познава :-)


3 коментара on “Празнично меню”

  1. emel çelik казва:

    Abe Svetli kak jivee tova sakroviste to na neye vsichko i e zabraneno….off da kara na fotosinteza nai dobre..::))))

  2. viki казва:

    Menu to e po-dobre I ot chudesno,a babata q prati pro men da q povuspitam malko.bravo kako za ideite I turpenieto,koeto si ovladqla.*-*

  3. Svetlina казва:

    Не е така :-) На мен всичко ми е забранено да й готвя, на нея й е разрешено да си купува баклава…

    Шегата настрана, ако беше моя майка, много щях да се тревожа. Хич не се грижи за себе си, даже обратното.

    Иначе никакво търпение не съм овладяла, просто реших, че по-добре цял уикенд да мия чинии и да готвя, отколкото да вися при Лиор и майка му, да ми говорят на иврит и да ми пушат на главата.


Твоят коментар

